Zaterdag 6 April - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van Theo - WaarBenJij.nu Zaterdag 6 April - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van Theo - WaarBenJij.nu

Zaterdag 6 April

Door: Theo

Blijf op de hoogte en volg Theo

07 April 2013 | Verenigde Arabische Emiraten, Abu Dhabi

Hallo Holland.Hier Abu Dhabi 34 gr.
Abu Dhabi is de hoofdstad van de verenigde emiraten en heeft het laagste percentage buitenlandse werknemers van het land.
Het telt ongeveer 1 miljoen inwoners. Hier zetelt de regering van het land en hier woont ook de koninklijke familie van Sheikh Khalifa bin Zayed Nahyad. Dan weten jullie dat ook weer.
Deze sightseeing tour is weer van het principe Hop On/Hop Off.
Bij de eerste uitstap naar Marina Mall en de Sky Tower.
Hier heb je een fantastich uitzicht over de stad en haven van Abu Dhabi.
Daarna ben ik langs het Emirates Palace Hotel gereden. Heel erg mooi gebouw, mocht er helaas niet binnen.
Daarna zijn we aangekomen bij de grote Sheikh Zayed Moskee.
De moskee staat centraal in de cultuur van de emiraten.
De moskee heeft een oppervlakte van 22.000 m2 en er kunnen 40.000
gelovigen erin. Het is geheel is in italiaans marmer opgetrokken en heeft 4 minaretten van 107 m hoog.
En ik ben er ook naar binnen geweest dus schoenen uit en verder op blote voeten. De dames moesten allemaal een abaya dragen en een hoofddoek op.
Verder met de bus naar de bekende Abu Dhabi Mall geweest.
Na een wandeling op de Corniche Road East weer terug op de boot.
Tijdens het avondeten begon het te regenen met bliksem. Het ging behoorlijk te keer.
Omdat ik morgen (zondag) een drukke dag heb ben ik mijn koffer al aan het inpakken. Want zondag om 10 uur moet hij al klaar staan bij mijn voordeur.
Nou jullie zijn weer een beetje bij gepraat, tot morgen.
Groetjes Theo

  • 28 April 2013 - 18:51

    Gerrie:

    Hoi schat
    Ben ik blij dat ik niet bij jou op die wiebelende boot verblijf! Daar word je ziek van , ik tenminste wel.
    Je bent aan je laatste dagen en je koffer al aan het pakken. Wat gaat het toch snel!
    Ik heb zo'n drukke week achter de rug dat ik geen tijd heb gehad je te missen (wel heel veel aan je gedacht hoor x)
    Geniet er morgen nog van xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Arabische Emiraten, Abu Dhabi

Theo in Dubai

Een lekkere vakantie in Dubai.

Recente Reisverslagen:

15 April 2013

Maandag 15 April

09 April 2013

Maandag 8 April

08 April 2013

Zondag 7 April

07 April 2013

Zaterdag 6 April

06 April 2013

Vrijdag 5 April
Theo

Actief sinds 25 Maart 2013
Verslag gelezen: 200
Totaal aantal bezoekers 6894

Voorgaande reizen:

28 Maart 2013 - 08 April 2013

Theo in Dubai

Landen bezocht: